Част 2. Какво означава "обработване" на лични данни?
Най-простичко казано обработване е всичко, което се прави с тези данни:
събиране, записване, организиране, структуриране, съхранение, адаптиране
или промяна, извличане, консултиране, употреба, разкриване чрез
предаване, разпространяване или друг начин, по който данните стават
достъпни, подреждане или комбиниране, ограничаване, изтриване или
унищожаване.
Това обработване може да бъде автоматично /в това число и чрез
видеонаблюдение/ или чрез неавтоматични средства - простичко обяснено:
"на ръка".
По какъвто и начин да бъдат събирани данните, тяхната обработка трябва да е законосъобразна. А това най-общо значи:
- да са събрани и третирани в съотвествие със законовите разпоредби,
- събирането им да е подчинено на определена цел, пряко свързана с работата на администратора,
- да не надхвърлят необходимия минимум - трупане на всевъзможни данни "за всеки случай" законът не допуска и сега,
- да е предварително изяснен срокът, в който ще бъдат съхранявани,
- "субектът на данните"- т.е. този, чиито данни са събрани, да може по
всяко време да знае какво се случва с "неговата" информация,
- да се съхраняват по възможно най-сигурния начин, за да бъдат защитени от злоупотреби.
Това са само част от основните, принципни положения, с които трябва да
се съобразят администраторите и обработващите личните данни. Те
кореспондират с техните конкретни права и задължения, разписани
по-нататък в регламента.
Важно!
Разясненията, които четете тук, нямат характер
на адвокатска консултация. Тяхната цел е просто да помогнат на "малките"
играчи на пазара да разберат какви са новите им задължения, за да могат
да се изправят пред тях без излишна паника.
Коментари
Публикуване на коментар